A paleolit diéta bemutatása

Érdekességek a paleolit diétáról

A paleo zsírok

2016. október 07. 13:28 - kpeti1989

kókuszolaj4.jpgA jó zsírok nem hizlalnak, hanem energiaként szolgálnak. Testünket úgy tervezték, hogy elsősorban a zsírokat használja fel energiaként. Azonban lehet, hogy idővel el is felejtjük, hogy melyek a jó zsírok és átállunk egy sokkal kevésbé egészséges alternatívára.

A legfontosabb, hogy olyan zsiradékokat keressünk, amik mellőzik az omega-6 zsírsavakat, mivel azok hosszútávon gyilkosok. De akkor mit is válasszunk?

Kókuszolaj

A kókuszolaj igen népszerű ma a világon. 92%-ban telített zsírt tartalmaz, ami stabillá teszi ezt a zsírt, így nyugodtan főzhetünk vele. Bármihez felhasználható, hiszen főzés után nem lesz semminek kókuszíze vagy illata. 47%-ban laurinsavat tartalmaz, ami egy ritka, közepes szénláncú zsírsav. Emésztése nagyon egyszerű, ráadásul természetes antibakteriális és gombaölő tulajdonságokkal bír. 

A vaj és a ghí

Csak olyan vajat szabad fogyasztani, amiből a tej minden összetevőjét eltávolították, így nincs benne sem laktóz, sem kazein. Olyan vajakat kell keresni, amiben sok a konjugált linolsav, mert ennek rákellenes tulajdonságai vannak. Akik érzékenyek a tejre vagy teljesen mellőzni kívánják, azok választhatják a ghít, ami mellőzi a tej összetevőit. Ez egy muszlim vaj és sok helyen már kapható.

Állati zsiradékok

Ezek a leginkább paleo barát zsírok, hiszen az ősember csak ezekkel a zsírokkal találkozott. Persze akkoriban még az állatok is egészségesebbek voltak. Előnyeik, hogy hőstabilak és magas hőmérsékleten is használhatóak. Ráadásul igen olcsók is. 

Olívaolaj

Ez ugyan egy növényi olaj, mégis többnyire egyszeresen telítetlen zsírsavakat tartalmaz, így használata biztonságos és egészséges. Viszont ne használjuk túl magas hőmérsékleten, mert hamar oxidálódik.