A paleolit diéta bemutatása

Érdekességek a paleolit diétáról

A valódi paleo diéta

2016. augusztus 22. 08:19 - kpeti1989

A paleolit diéta az 1970-es években tört be a köztudatba és azóta egyre népszerűbbnek tekinthető. A paleolit diéta lényege, hogy csak feldolgozatlan élelmiszereket fogyasszunk, de ennek az életmódnak is több válfaja alakult ki az évek során.

A paleolit táplálkozás lényege, hogy csak olyan élelmiszereket fogyasztunk, amiket az ősember is ehetett. A fő fehérjeforrást a fűvel táplált állatok jelentik, a szárnyas, a marha és a vadhús a legideálisabbak. Tojás is fogyasztható. A szénhidrátokat a friss zöldségek és gyümölcsök jelentik. Érdemes ezek közül választani: áfonya, avokádó, őszibarack, sárgadinnye, spárga, paprika, spenót, brokkoli és karfiol, mert ezeknek különösen magas a tápanyagtartalmuk.

Fontos tudni, hogy amíg a paleo diéta egyes változataiben ott van jónéhány engedmény, addig a szigorúan vett paleo étrend határozottan megszabja, hogy melyik ételeket ehezjük meg. Így a valódi paleo étrend nem engedélyezi a feldolgozott élelmiszereket, a tejtermékeket, a magvakat sem. Tehát nélkülöznünk kell mindenféle sajtot, vajat, joghurtot, kukoricát, zabot stb. A hüvelyesek, a mogyoróvaj, a keményítőtartalmú zöldségek, a bacon és az édességek is tiltottak. Italok közül a szigorú paleo étrend csak a vizet engedélyezi, ami tiszta forrásból származik, így mentes a gyógyszerszármazékoktól, a klórtól és a flouridtól. Nem ihatunk kávét és teát, sőt semmilyen alkoholos italt sem.

Lehet, hogy elsőre igen nehéz tartani ezt a paleolit diétát, viszont egy idő után a magas vitamintartalmú táplálékok fogyasztásának és a feldolgozott élelmiszerek kiiktatásának köszönhetően frissebbnek és életerősnek fogjuk magunkat érezni.

Címkék: paleo paleolit